U poslednjih desetak godina smo u prilici da tokom novembra primetimo dosta brkatih muškaraca koji šetaju gradom. Možda ste se zapitali šta je razlog za masovno nedepiliranje nausnica “jačeg” pola? U pitanju je Movember!
Movember je kovanica nastala od reči Mos, što u je slengu naziv za brkove (moustache) i November, engleski naziv za mesec novembar.
Pokret Movember je krenuo iz Australije, kada je nekolicina muškaraca odlučila da upotrebi simbol muškosti i testosterona u nadi da će na šaljiv način preneti krajnje ozbiljnu poruku – potrebu o preventivi još jedne opake bolesti, raka prostate.
Mo Bros (kako su članovi pokreta nazvali sami sebe) odlučili su da kao „pravi muškarci počnu da se bave pravim problemima“ i to tako što će puštati brkove tokom Novembra, i od rođaka/prijatelja/poznanika zatražiti donacije za istraživanje procesa lečenja „muških“ bolesti.
Počelo je, dakle, 2004. godine u lokalnom pabu u Australiji, a od tada se dosta stvari promenilo. Pokret se proširio na sve kontinente, međutim, cilj je ostao jedinstven: podizanje svesti o muškom zdravlju – raku prostate i prikupljanje sredstava za programe prevencije i lečenja.
STATISTIKA
Prema statistikama, na svaka 3 minuta jedan muškarac u svetu oboli od raka prostate, a na svakih 13 minuta jedan premine od ove opake bolesti.
Ove zapanjujuće brojke ne moraju biti toliko velike jer je rano otkrivanje karcinoma ključno za uspešan tretman.
Karcinom prostate spada u najčešće maligno oboljenje kod muškaraca u svetu. Ovo oboljenje karakteriše činjenica da može da raste jako dugo i sporo i ne daje nikakve kliničke simptome. Zato su odlazak na preventivni pregled, na kontrole i samopregled najbitniji koraci koje muškarci mogu da naprave kako bi uzeli zdravlje u svoje ruke, a u Srbiji 42 odsto muškaraca nikada nije bilo na pregledu kod urologa, iako od ove bolesti u našoj zemlji godišnje umre njih 800.
Prevencija karcinoma prostate i karcinoma testisa nije moguća, ali s obzirom na uspešnost lečenja kod ranog otkrivanja, stručnjaci savetuju da muškarci stariji od 50 godina minimum jednom godišnje odu na pregled prostate, a da muškarci uzrasta od preko 20 godina dva puta godišnje obave samopregled i u slučaju bilo kakvih sumnji odu kod urologa.
MANOR UNDERWEAR U BORBI PROTIV KARCINOMA
“Movember” je i naziv akcije koju domaći brend muškog donjeg veša, Manor underwear, realizuje tokom novembra, a sve sa ciljem kako bi pružio podršku i uticao na podizanje svesti o važnosti borbe protiv karcinoma prostate kod muškaraca.
U period od 8. do 30. novembra za svaki kupljeni Manor underwear proizvod u Online prodavnici doniramo 10 dinara u borbi protiv ove bolesti.
Brinite o svom zdravlju i udobnosti i priključi se i podrži “Movember” akciju